POPIS AGREGÁTU
Mobilný závlahový čerpací agregát PRAKTIKPUMP PCSW sa skladá z vysokoúčinného čerpacieho agregátu poháňaného dieselovým motorom od renomovaného svetového výrobcu (Kohler, Deutz, Volvo, Perkins), zo zavodňovacieho systému a z nosnej konštrukcie. Podľa požiadaviek zákazníka je možné tento agregát umiestniť buď na homologizovaný vozík, alebo do prenosného kontajnera či odhlučniť.
VYUŽITIE
Závlahové prečerpávacie agregáty sú určené na zavodňovanie území hlavne pre potreby poľnohospodárskej činnosti. Ich konštrukcia je navrhnutá na použitie v náročných podmienkach, a zohľadňujúca hlavne tlakové požiadavky zavlažovacích systémov. Vďaka ich mobilite a účinnosti sú flexibilným riešením aj na tých najodľahlejších miestach. Využitie nachádzajú pri zavodňovaní kanálov, dodávke tlakovej vody priamo do zavlažovacieho systému pri poľnohospodárskych družstvách a pod.
V čerpacom agregáte je osadené tlakové čerpadlo s vysokou účinnosťou. Vďaka svojej robustnej konštrukcii je ideálne pre čerpanie riečnych vôd s obsahom pevných častíc. Čerpadlo je možná dodať ako so šnúrovou, tak aj mechanickou upchávkou pre bezproblémových chod. Je preto veľmi spoľahlivé a nenáročné z hľadiska údržby.
Používané čerpadlá majú mimoriadne vysokú účinnosť (viac ako 90%), dopravnú výšku až do 450 m a celá hydraulika je navrhovaná pre čerpanie riečnych vôd s obsahom pevných častíc. Tieto kľúčové vlastnosti zvyšujú bezpečnosť, čím je zabezpečený spoľahlivý chod agregátu pri minimálnych prevádzkových nákladoch.
Všetky komponenty čerpacích agregátov sú vyrobené z vysoko odolných zliatin a ušľachtilých kovov. Naviac, výroba týchto komponentov je od odlievania až po obrábanie a montáž agregátu realizovaná na Slovensku. Tento spôsob kontroly kvality „pod jednou strechou“ zaručuje dosiahnutie najvyššej presnosti nevyhnutnej pre dlhodobú prevádzku.
Zavodnenie čerpadla je riešené buď dýzou, alebo vákuovým systémom, ktorý sa skladá z membránovej vývevy poháňanej remeňovým prevodom, zo sady podtlakových hadíc a zo zavodňovacieho telesa, ktorý po zavodnení pracovného objemu automaticky ukončí proces evakuácie potrubia.
Pohonnou jednotkou je 4-taktný preplňovaný dieselový motor vrátane príslušenstva (Power-Pack) výkonom 15 - 560 kW pri 1450 RPM. Motor spĺňa emisnú normu Stage V podľa nariadenia 2016/1628, vydanej Európskym Parlamentom. Motory ktoré sú predmetom predaja od roku 2019 s výkonmi od 19 do 560 kW spĺňajúce nižšie normy nesmú byť používané ako pohony mobilných čerpadiel, necestných stavebných a poľnohospodárskych strojov. Motor je vybavený riadiacim panelom, a elektrickým štartérom na 12V. Nádrž paliva umiestnená buď v základovom ráme, alebo samostatnou nádržou a jej objem je navrhnutý aby bola zabezpečená kontinuálna prevádzka agregátu po dobu min. 12 hodín. Motor sa k čerpadlu pripojí pevne pomocou špeciálneho ložiskového domca a ako spojka je použitá vysokokvalitná pružná spojka neprenášajúca vibrácie.
Ako nosná konštrukcia je požitý základový rám vyrobený z pevných železných profilov, ktoré sú povrchovo upravované buď žiarovým zinkovaním alebo odolnými polyuretanovými farbami. Celá konštrukcia môže byť v prevedení určeným na necestné komunikácie (prevozné riešenie bez homologizácie) alebo v prevedení s homologizovaným prívesným vozíkom. Povrch prepravného vozíka je žiarovo zinkovaný pre zabránenie vytvorenia korózie a predlženia jeho životnosti.
Ako na saní, tak aj výtlaku čerpacieho agregátu sa môže nachádzať rozdeľovací medzikus s armatúrami, ktorý zabezpečuje redukciu veľkých dimenzií prírub na menšie, pre zjednodušenie práce z ťažkých podmienkach. Návrh ako dimenzií potrubí, tak aj dĺžky sú prispôsobené na prácu pracovníkov podľa legislatívy v SR (napr. váhy). Na spájanie potrubí sú používané unifikované rýchlospojky.
Čerpadlo môže byť s jeho rámom osadené na homologizovanom prívesnom vozíku. Vozík spĺňa všetky predpisy o premávke na cestných komunikáciách. Vozík môže byť vybavený výškovo nastaviteľným ťažným ojom, čo umožní jeho jednoduché a rýchle pripojenie k rôznym vozidlám.
Čerpací agregát môže byť vybavený kapotážou – pevnou konštrukciou na prektytie motora vrátane jeho odhlučnenia spĺňajúca požadované normy.
ZÁVLAHOVÝ PREČERPÁVACÍ AGREGÁT S DIESELOVÝM POHONOM
TYP: PRAKTIKPUMP PCSW
HYDRAULICKÉ PARAMETRE:
Max. prietok – 3000 l/s
Max. tlak – 450 m
Max. účinnosť – nad. 91 %
MATERIÁLOVÉ PREVEDENIE:
Čerpací agregát – GG25/GG40/AISI304/AISI316/Dural
Nosná konštrukcia – pozinkované železné profily
TESNIACE PRVKY:
Jednoduchá mechanická upchávka SiC/SiC/NBR/SS ; špeciálna upchávka pre schod na sucho, alebo podľa požiadavky
Elastoméry NBR
PRIPOJOVACIE ROZMERY (S/V):
Do : DN 700 / DN 700
SAMONASÁVACÍ SYSTÉM:
Zavodňovacia dýza / Membránová výveva PP SPS100, maximálna sacia hĺbka 8,5 m
POHON:
Preplňovaný dieselový motor 11-560kW, 4-taktný, elektrický štart, ovládací panel.
Motor spĺňa emisnú normu Stage V podľa nariadenia 2016/1628, vydanej Európskym Parlamentom. Motory ktoré sú predmetom predaja od roku 2019 s výkonmi od 19 do 560 kW
spĺňajúce nižšie normy nesmú byť používané ako pohony mobilných čerpadiel, necestných stavebných a poľnohospodárskych strojov.
VOZÍK:
Jednonápravový brzdený príves - homologizovaný
Podlaha prívesného vozíka z hliníkového plechu
Výškovo nastaviteľné oje s guľou aj ťažným okom
PRÍSLUŠENSTVO:
Akumulátor 12V
POZNÁMKY:
Návod na obsluhu a údržbu
FAT test čerpadla vo výrobnom závode vrátane protokolu o nameraných parametroch v cene
VOLITEĽNÉ PRÍSLUŠENSTVO:
Sacie hadice
Výtlačné hadice
Zväčšená palivová nádrž na 12h kontinuálnu prevádzku
Osvetlenie agregátu do min. vzdialenosti výškovo nastaviteľnými LED svetlami, s možnosťou nastavenia v 3 smeroch
Odkladací kôš na základné vybavenie
Uzamykateľný odkladací box
OPCIA 1
Homologizovaný jednonápravový brzdený príves s ŠPZ
Podlaha prívesného vozíka z hliníkového plechu
Výškovo nastaviteľné oje s guľou aj ťažným okom
Osvedčenie o evidencii pre prihlásenie prívesu na DI
Príves umožňuje prepravu po cestách 1. až 3. triedy rýchlosťou najviac 90 km/h podľa zákona NR SR č. 315/1996 Z.z. o premávke na pozemných komunikáciách a vyhlášky MDPaT č. 116/1997 Z.z. o podmienkach premávky vozidiel na pozemných komunikáciách